İK   |  S.S.S.   |  ONLINE SORU   |  POLİTİKA

 



ASKA VERİ KORUMA İŞLEME VE DANIŞMANLIK A.Ş.

KİŞİSEL VERİLERİN SAKLAMA VE İMHA POLİTİKASI

 

1. POLİTİKANIN AMAÇ VE KAPSAMI

2. HUKUKİ VE TEKNİK TERİMLER, TANIMLAR VE KISALTMALAR


3.  KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANDIĞI ORTAMLAR VE GÜVENLİK TEDBİRLERİ


3.1. Kişisel Verilerin Saklandığı Ortamlar


3.2. Ortamların Güvenliğinin Sağlanması


3.2.1. Teknik Tedbirler

3.2.2. İdari Tedbirler

3.2.3. Şirket İçi Denetim


4.  KİŞİSEL VERİLERİN İMHASI


4.1. Saklama ve İmha Nedenleri


4.1.1.    Saklama Nedenleri

4.1.2.    İmha Nedenleri


4.2. İmha Yöntemleri


3.2.1. Silme Yöntemleri

3.2.2. Yok Etme Yöntemleri

3.2.3. Anonimleştirme Yöntemleri


4.3. Saklama ve İmha Süreleri


4.3.1. Saklama Süreleri

4.3.2. İmha Süreleri


4.4. Periyodik İmha

4.5.  İmha İşleminin Uygunluğunun Denetimi


5. KİŞİSEL VERİ KORUMA KOMİTESİ VE SAKLAMA VE İMHA SÜREÇLERİNDE GÖREV, ROL VE SORUMLULUKLARIN DAĞILIMI


6.  GÜNCELLEME VE UYUM

 

1.  POLİTİKANIN AMAÇ VE KAPSAMI


İşbu imha politikası, ASKA Veri İşleme Koruma ve Danışmanlık A.Ş. kısaca (Şirket) olarak veri sorumlusu sıfatıyla elimizde bulundurduğumuz kişisel verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ve 28.10.2017 tarihli ve 30224 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi 1 inci fıkrası (f) bendi ile 5 nci ve 6 ncı maddeleri kapsamında, gerçekleştirilmekte olan kişisel veri işleme faaliyetleri, işlenen kişisel verilerin saklanması ve gerekmesi halinde silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesine ilişkin Şirketimiz tarafından uygulanacak usul ve esasların belirlenmesi ve kamuoyunun bilgisine sunulması amacıyla hazırlanmıştır. Bu kapsamda, çalışanlarımızın, çalışan adaylarımızın, müşterilerimizin, ziyaretçilerimizin ve herhangi bir nedenle Şirketimiz nezdinde kişisel verisi bulunan tüm gerçek kişilerin kişisel verileri, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası ve işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası çerçevesinde kanunlara uygun olarak yönetilmektedir.


2.  HUKUKİ VE TEKNİK TERİMLER, TANIMLAR VE KISALTMALAR


Alıcı Grubu

:

Veri sorumlusu tarafından kişisel verilerin aktarıldığı gerçek veya tüzel kişi kategorisi.

Açık Rıza

:

Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza.

Anonim Hale Getirme

:

Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi.

Çalışan

:

Kişisel Verileri Koruma Kurumu personeli.

Elektronik Ortam

:

Kişisel verilerin elektronik aygıtlar ile oluşturulabildiği, okunabildiği, değiştirilebildiği ve yazılabildiği ortamlar.

Elektronik Olmayan Ortam

:

Elektronik ortamların dışında kalan tüm yazılı, basılı, görsel vb. diğer ortamlar.

Hizmet Sağlayıcı

:

Kişisel Verileri Koruma Kurumu ile belirli bir sözleşme çerçevesinde hizmet sağlayan gerçek veya tüzel kişi.

İlgili Kişi

:

Kişisel verisi işlenen gerçek kişi.

İlgili Kullanıcı

:

Verilerin teknik olarak depolanması, korunması ve yedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya da birim hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya veri sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri işleyen kişiler.

İmha

:

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi.

Kanun

:

6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu.

Kayıt Ortamı

:

Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortam.

Kişisel Veri

:

Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi.

Kişisel Veri İşleme Envanteri

:

Veri sorumlularının iş süreçlerine bağlı olarak gerçekleştirmekte oldukları kişisel verileri işleme faaliyetlerini; kişisel verileri işleme amaçları, veri kategorisi, aktarılan alıcı grubu ve veri konusu kişi grubuyla ilişkilendirerek oluşturdukları ve kişisel verilerin işlendikleri amaçlar için gerekli olan azami süreyi, yabancı ülkelere aktarımı öngörülen kişisel verileri ve veri güvenliğine ilişkin alınan tedbirleri açıklayarak detaylandırdıkları envanter.

Kişisel Verilerin İşlenmesi

:

Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, saklanması, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hale getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem.

Kurul

:

Kişisel Verileri Koruma Kurulu

Özel Nitelikli Kişisel Veri

:

Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri.

Periyodik İmha

:

Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda kişisel verileri saklama ve imha politikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla re’sen gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemi.

Politika

:

Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikası

Veri İşleyen

:

Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak veri sorumlusu adına kişisel verileri işleyen gerçek veya tüzel kişi.

Veri Kayıt Sistemi

:

Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak işlendiği kayıt sistemi.

Veri Sorumlusu

:

Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasında ve yönetilmesinden sorumlu gerçek veya tüzel kişi.

Yönetmelik

:

28 Ekim 2017 tarihli Resmî Gazetede yayımlanan Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik.

 

3. KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANDIĞI ORTAMLAR VE GÜVENLİK TEDBİRLERİ


3.1. Kişisel Verilerin Saklandığı Ortamlar


Şirketimiz nezdinde saklanan kişisel veriler, ilgili verinin niteliğine ve hukuki yükümlülüklerimize uygun bir kayıt ortamında tutulur. Kişisel verilerin saklanması için kullanılan kayıt ortamları genel itibariyle aşağıda sayılanlardır. Ancak, bir kısım veriler sahip oldukları özel nitelikler ya da hukuki yükümlülüklerimiz nedeniyle burada gösterilen ortamlardan farklı bir ortamda tutulabilir. Şirketimiz her halde veri sorumlusu sıfatıyla hareket etmekte ve kişisel verileri KVKK’ya, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası’ na ve işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası’ na uygun olarak işlemek ve korumaktadır.


a) Elektronik olmayan ortamlar

:

Verilerin basılarak tutulduğu ortamlardır. Manuel veri kayıt sistemleri de (anket formları, ziyaretçi giriş defteri) bu ortamlardandır.

b) Elektronik ortamlar

:

Şirketimiz bünyesinde yer alan sunucular (Etki alanı, yedekleme, e-posta, veritabanı, web, dosya paylaşım, vb.), yazılımlar (ofis yazılımları, VERBİS.), bilgi güvenliği cihazları (güvenlik duvarı, saldırı tespit ve engelleme, günlük kayıt dosyası, antivirüs vb.), kişisel bilgisayarlar (Masaüstü, dizüstü), mobil cihazlar (telefon, tablet vb.), optik diskler (CD, DVD vb.), çıkartılabilir bellekler (USB, Hafıza kartı vb.) Yazıcı, tarayıcı, fotokopi makinesi gibi sair dijital ortamlardır.

 

3.2. Ortamların Güvenliğinin Sağlanması


Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması, hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi ile kişisel verilerin hukuka uygun olarak imha edilmesi için Kanunun 12. Maddesi ile Kanunun 6. maddesi dördüncü fıkrası gereği özel nitelikli kişisel veriler için Kurul tarafından belirlenerek ilan edilen yeterli önlemler çerçevesinde Kurum tarafından teknik ve idari tedbirler alınır.


3.2.1. Teknik Tedbirler


      Şirketimiz, kişisel verilerin saklandığı tüm ortamlarda ilgili verinin ve verinin tutulduğu ortamın niteliklerine uygun olarak aşağıdaki teknik tedbirleri almaktadır:


· Kişisel verilerin saklandığı ortamlarda teknolojik gelişmelere uygun güncel ve güvenli sistemler kullanılmaktadır.


· Kişisel verilerin saklandığı ortamlara yönelik güvenlik sistemleri kullanılmaktadır.

· Kişisel verilerin saklandığı ortamlara veriye erişim kısıtlanarak yalnızca yetkili kişilerin, kişisel verinin saklanma amacı ile sınırlı olarak bu verilere erişmesine izin verilmekte ve tüm erişimler kayıt altına alınmaktadır.


· Erişim yetkileri sınırlandırılmakta, yetkiler düzenli olarak gözden geçirilmekte, yalnızca yetkili kişilerin, kişisel verinin saklanma amacı ile sınırlı olarak bu verilere erişmesine izin verilmekte, eski çalışanların hesapları kapatılmakta, Kişisel Verilerin bulunduğu veri depolama alanlarına erişimler loglanarak uygunsuz erişimler veya erişim denemeleri ilgililere anlık olarak iletilmektedir.


· Virüs koruma sistemleri ve güvenlik duvarlarını içeren yazılımlar ve donanımlar güncellenerek kullanılmaktadır.


· Sahte yazılım ve donanım kullanımından şiddetle kaçınılmaktadır. Kullandığımız tüm ürünlerimiz orijinal ve lisanslıdır.


· Kişisel Verilerin güvenli ortamlarda saklanması için teknolojik gelişmelere uygun sistemler kullanılmaktadır.


· Kişisel Verilerin güvenli bir biçimde saklanmasını sağlamak için hukuka uygun bir biçimde yedekleme programları kullanılmaktadır.


· Bilişim sistemleri üzerindeki güvenlik zafiyetlerinin tespitine yönelik güvenlik testleri ve araştırmaları yapılmakta, yapılan test ve araştırmaların sonucunda tespit edilen mevcut ya da muhtemel risk teşkil eden hususlar giderilmektedir.


· Sızma (Penetrasyon) testleri ile Şirket bilişim sistemlerine yönelik risk, tehdit, zafiyet ve varsa açıklıklar ortaya çıkarılarak gerekli önlemler alınmaktadır.


· Kişisel verilerin işlendiği elektronik ortamlarda güvenli kayıt tutma (loglama) sistemleri kullanılmaktadır.


· Bilgi güvenliği olay yönetimi ile gerçek zamanlı yapılan analizler sonucunda bilişim sistemlerinin sürekliliğini etkileyecek riskler ve tehditler sürekli olarak izlenmektedir.


· Bilişim sistemlerine erişim ve kullanıcıların yetkilendirilmesi, erişim ve yetki matrisi ile kurumsal aktif dizin üzerinden güvenlik politikaları aracılığı ile yapılmaktadır.


· Kurumun bilişim sistemleri teçhizatı, yazılım ve verilerin fiziksel güvenliği için gerekli önlemler alınmaktadır.


· Çevresel tehditlere karşı bilişim sistemleri güvenliğinin sağlanması için, yerel alan ağını oluşturan kenar anahtarların fiziksel güvenliğinin sağlanması, yangın söndürme sistemi, iklimlendirme sistemi vb.) ve yazılımsal (güvenlik duvarları, atak önleme sistemleri, ağ erişim kontrolü, anti-virüs programı, zararlı yazılımları engelleyen sistemler vb.) önlemler alınmaktadır.


· Kişisel verilerin bulunduğu saklama alanlarına erişimler kayıt altına alınarak uygunsuz erişimler veya erişim denemeleri kontrol altında tutulmaktadır.


· Şirket, silinen kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için erişilemez ve tekrar kullanılamaz olması için gerekli tedbirleri almaktadır.


· Kişisel verilerin hukuka aykırı olarak başkaları tarafından elde edilmesi halinde bu durumu ilgili kişiye ve Kurula bildirmek için Şirketimiz tarafından buna uygun bir sistem ve altyapı oluşturulmuştur.


· Güvenlik açıkları takip edilerek uygun güvenlik yamaları yüklenmekte ve bilgi sistemleri güncel halde tutulmaktadır.


· Kişisel verilerin işlendiği elektronik ortamlarda güçlü parolalar kullanılmaktadır.


· Kişisel verilerin güvenli olarak saklanmasını sağlayan veri yedekleme programları kullanılmaktadır. 


· Elektronik olan veya olmayan ortamlarda saklanan kişisel verilere erişim, erişim prensiplerine göre sınırlandırılmaktadır.


· Özel nitelikli kişisel veri işleme süreçlerinde yer alan çalışanlara yönelik özel nitelikli kişisel veri güvenliği konusunda eğitimler verilmiş, gizlilik sözleşmeleri yapılmış, verilere erişim yetkisine sahip kullanıcıların yetkileri tanımlanmıştır.


· Özel nitelikli kişisel verilerin işlendiği, muhafaza edildiği ve/veya erişildiği elektronik ortamlar kriptografik yöntemler kullanılarak muhafaza edilmekte, kriptografik anahtarlar güvenli ortamlarda tutulmakta, tüm işlem kayıtları loglanmakta, ortamların güvenlik güncellemeleri sürekli takip edilmekte, gerekli güvenlik testleri düzenli olarak yapılmakta/yaptırılmakta, test sonuçları kayıt altına alınmaktadır.


· Taşınabilir bellek, CD, DVD gibi ortamlar yoluyla aktarılması gerekiyorsa kriptografik yöntemlerle şifrelenmekte ve kriptografik anahtar farklı ortamda tutulmaktadır.

· Yetki Matrisi

· Yetki Kontrol

· Erişim Logları

· Kullanıcı Hesap Yönetimi

· Ağ Güvenliği

· Uygulama Güvenliği

· Şifreleme

·  Yedekleme

 

3.2.2. Tedbirler


Şirketimiz, kişisel verilerin saklandığı tüm ortamların ilgili verinin ve verinin tutulduğu ortamın niteliklerine uygun olarak aşağıdaki idari tedbirleri almaktadır:


· Kişisel verilere erişimi olan tüm Şirketimiz çalışanlarının bilgi güvenliği, kişisel veriler ve özel hayatın gizliliği konularında farkındalıklarının artırılması ve bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapılmaktadır.


· Bilgi güvenliği, özel hayatın gizliliği ve kişisel verilerin korunması alanındaki hukuki ve teknik gelişmeler gerekli aksiyonları almak üzere takip edilmektedir.


· Kişisel verilerin teknik ya da hukuki gereklilikler nedeniyle üçüncü kişilere aktarılması halinde ilgili üçüncü kişilerle kişisel verilerin korunması amacıyla protokoller imzalanmakta, ilgili üçüncü kişilerin bu protokollerdeki yükümlülüklerine uyması için gerekli tüm özen gösterilmektedir.


· Kriz Yönetimi, Kurul ve İlgili Kişiyi Bilgilendirme Süreçlerine yönelik Kurumsal iletişim yöntemleri belirlenmiştir.


· Kurumsal Politikalar (İşleme ve Koruma ile Saklama ve İmha politikaları) hazırlanmıştır.


· Şirketimiz bünyesindeki sözleşmelere Kanuna uygun hükümler ilave edilmiştir.


· Kişisel Veri İşleme Envanteri Hazırlanmıştır.


· Veri Sorumlusu - Veri Sorumlusu, Veri Sorumlusu - Veri İşleyen Arasında sözleşmeler akdedilmiştir.


· Gizlilik Taaheri yapılmaktadır.


· Güvenlik politika ve prosedürlerine uymayan çalışanlara yönelik uygulanacak disiplin prosedürü hazırlanmıştır.


· Kişisel veri işlemeye başlamadan önce Kurum tarafından, ilgili kişileri aydınlatma yükümlülüğü yerine getirilmektedir.


· Kurum içi periyodik ve rastgele denetimler yapılmaktadır.


3.2.3. Şirket İçi Dentim


Şirketimiz, Kanun’un 12’nci maddesi uyarınca Kanun hükümlerinin ve işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası ile Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası hükümlerinin uygulanmasına ilişkin şirket içi denetimler yapmaktadır. Şirket içi denetimler sonucunda bu hükümlerin uygulanmasına ilişkin eksiklik ya da kusurların tespit edilmesi halinde bu eksiklik ya da kusurlar derhal giderilir. Denetim sırasında ya da sair bir şekilde Şirketimiz sorumluluğunda bulunan kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafından elde edildiğinin anlaşılması hâlinde, Şirketimiz bu durumu en kısa sürede ilgilisine ve Kurula bildirir.

 

4.  KİŞİSEL VERİLERİN İMHASI


4.1.        Saklama ve İmha Nedenleri

 

4.1.1.    Saklama Nedenleri


Kişisel Veriler; hukuka ve Kanun’un amacına uygun olarak Şirketimizin;


· İnsan kaynakları politikalarının en iyi şekilde planlanması ve süreçlerin uygulanması, çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,


· Çalışanlar için yan haklar menfaatler tesis edilmesi ve çalışan memnuniyeti ile çalışan bağlılığı süreçlerinin yürütülmesi,


· İş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerinin düzenlenmesi ve yürütülmesi,


· Şirket bünyesindeki iç denetim, sorgulama ve istihbarat faaliyetlerinin yürütülmesi,


· Görevlendirme süreçlerinin yürütülmesi,

  • Personel temin süreçlerinin yürütülmesi,
  • Kendisinin ve iş ortaklarının, tedarikçilerinin, çözüm ortaklarının hukuki, ticari ve fiziki güvenliğinin temini, taşınır mal ve kaynakların güvenliğinin temini,
  • Kurumsal işleyişinin sağlanması, yönetim ve iletişim faaliyetlerinin planlanması ve icrası, iş faaliyetlerinin yürütülmesi, denetimi ve sürekliliğin sağlanması,

·       Mal ve hizmetlerin satın alım süreçlerinin yürütülmesi,

  • Mal ve hizmetlerin üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi,
  • Mal ve hizmetlerin satış ve pazarlama süreçlerinin yürütülmesi,
  • Veri güvenliğinin en üst düzeyde sağlanması, Veri Sorumlusu operasyonlarının güvenliğinin yürütülmesi,
  • Çalışanlar için bilgi güvenliği süreçlerinin ve erişim yetkilerinin düzenlenmesi, yürütülmesi ve sürekliliğinin sağlanması,
  • Kendisine talep ve şikâyetlerini ileten İlgili Kişiler ile iletişime geçmesi ve talep ve şikâyet yönetiminin sağlanması,
  • İş ortakları / Çözüm ortakları veya Tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi,
  • Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
  • Hukuk işlerinin icrası/takibi,
  • Yatırımcı ilişkilerinin yönetilmesi,
  • Yetkili kuruluşlara mevzuattan kaynaklı bilgi verilmesi,
  • Gümrük işlemlerinin ve lojistik faaliyetlerin yürütülmesi,
  • Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibi,
  • Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi, organizasyon ve etkinlik yönetimi, yapılan faaliyetlerde ilişkilerin yönetimi,
  • Tüm faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, mevzuatta veya politikalarda meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya İlgili Kişiyi ilgilendiren bildirimlerin yapılması,
  • Akdedilen sözleşmelerin gereğinin yapılması,
  • Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi,
  • Çeşitli raporların, araştırmaların ve sunumların hazırlanması ve sunulması,
  • Ürün ve hizmetlerinden İlgili Kişi’ nin en iyi şekilde faydalandırılması ve onların talep, ihtiyaç ve isteklerine göre özel hale getirilerek önerilmesi,  
  • Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
  • Müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi, verilen hizmetlerin ilgili kişinin beğeni ve değerlendirmesine sunulması ve bu değerlendirme sonunda gerekli çalışmaların yapılması,
  • Diğer

Amaçlarıyla sınırlı olarak Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen;


· Kanunlarda açıkça öngörülmesi (5/2-a)


· Bir Sözleşmenin Kurulması veya İfasıyla Doğrudan Doğruya İlgili Olması Kaydıyla, Sözleşmenin Taraflarına Ait Kişisel Verilerin İşlenmesinin Gerekli Olması (5/2-c)


· İlgili Kişinin Temel Hak ve Özgürlüklerine Zarar Vermemek Kaydıyla, Veri Sorumlusunun Meşru Menfaatleri İçin Veri İşlenmesinin Zorunlu Olması (5/2-f)


· İlgili Kişinin Kendisi Tarafından Alenileştirilmiş Olması (5/2-d)


· Veri Sorumlusunun Hukuki Yükümlülüğünü Yerine Getirebilmesi İçin Zorunlu Olması (5/2-ç)


·       Bir Hakkın Tesisi, Kullanılması veya Korunması İçin Veri İşlemenin Zorunlu Olması (5/2-e)


Kişisel veri işleme şartları kapsamında işlenir. Bahsi geçen amaçlarla gerçekleştirilen işleme faaliyetinin, Kanun kapsamında öngörülen şartlardan herhangi birini karşılamıyor olması halinde, ilgili işleme sürecine ilişkin olarak Şirketimiz tarafından açık rızanız temin edilmektedir.

 

4.1.2.  İmha Nedenleri


Kişisel veriler;


· İşlenmesine esas teşkil eden ilgili mevzuat hükümlerinin değiştirilmesi veya ilgası,


· İşlenmesini veya saklanmasını gerektiren amacın ortadan kalkması,


· Kişisel verileri işlemenin sadece açık rıza şartına istinaden gerçekleştiği hallerde, ilgili kişinin açık rızasını geri alması,


· Kanunun 11 inci maddesi gereği ilgili kişinin hakları çerçevesinde kişisel verilerinin silinmesi ve yok edilmesine ilişkin yaptığı başvurunun Kurum tarafından kabul edilmesi,


· Kurumun, ilgili kişi tarafından kişisel verilerinin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi talebi ile kendisine yapılan başvuruyu reddetmesi, verdiği cevabı yetersiz bulması veya Kanunda öngörülen süre içinde cevap vermemesi hallerinde; Kurula şikâyette bulunması ve bu talebin Kurul tarafından uygun bulunması,


· Kişisel verilerin saklanmasını gerektiren azami sürenin geçmiş olması ve kişisel verileri daha uzun süre saklamayı haklı kılacak herhangi bir şartın mevcut olmamasıdurumlarında,


Şirketimiz tarafından ilgili kişinin talebi üzerine silinir, yok edilir ya da re’sen silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.

 

4.2.        İmha Yöntemleri


Şirketimiz, Kanuna ve sair mevzuatı ile Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasına uygun olarak sakladığı kişisel verileri, verilerin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde Kurum tarafından re’sen veya ilgili kişinin başvurusu üzerine yine ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasında belirtilen süreler içinde re’sen siler, yok eder veya anonim hale getirir.


      Şirketimiz tarafından en çok kullanılan silme, yok etme ve anonim hale getirme teknikleri aşağıda sıralanmaktadır:


4.2.1.    Silme Yöntemleri


Fiziksel Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Silme YöntemleriBulut, Sunucu ve Yerel Dijital Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Silme Yöntemleri


Karartma

:

Fiziksel ortamda tutulan kişisel veriler saklanmalarını gerektiren süre sona erdiğinde evrak arşivinden sorumlu kişi tarafından karartma yöntemi kullanılarak silinir. Karartma işlemi, ilgili evrak üzerindeki kişisel verilerin, mümkün olan durumlarda kesilmesi, mümkün olmayan durumlarda ise geri döndürülemeyecek ve teknolojik çözümlerle okunamayacak şekilde sabit mürekkep kullanılarak çizilerek/boyanarak/silinerek görünemez hale getirilmesi şeklinde yapılır.

Fiziksel ortamda tutulan kişisel verilerden işleme şartları ortadan kalkmış olanlar için evrak arşivinden sorumlu birim yöneticisi hariç diğer çalışanlar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilir

Sistem yöneticisi tarafından silme

:

Sunucularda tutulan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler, sistem yöneticisi tarafından ilgili kullanıcıların erişim yetkisi kaldırılarak silme işlemi yapılır.

Veritabanı yöneticisi tarafından silme

:

Yerel Dijital ortamda yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler, veritabanı yöneticisi hariç diğer çalışanlar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmek üzere dijital komutla silinir.

Taşınabilir Medyada Bulunan Kişisel Veriler İçin Silme Yöntemleri

Sistem Yöneticisi tarafından silme

:

Flash tabanlı saklama ortamlarında tutulan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler, sistem yöneticisi tarafından şifrelenerek ve erişim yetkisi sadece sistem yöneticisine verilerek şifreleme anahtarlarıyla güvenli ortamlarda saklanır.

 

4.2.2. Yok Etme Yöntemleri


Fiziksel Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme Yöntemleri

Fiziksel yok etme

:

Fiziksel ortamda tutulan belgeler kâğıt kırpma makineleri/evrak imha makineleri ile tekrar bir araya getirilemeyecek şekilde yok edilir.

Yerel Dijital Ortamda Tutulan Kişisel Veriler İçin Yok Etme Yöntemleri

Fiziksel yok etme

:

Kişisel veri barındıran optik ve manyetik medyanın eritilmesi, yakılması veya toz haline getirilmesi gibi fiziksel olarak yok edilmesi işlemidir. Optik veya manyetik medyayı eritmek, yakmak, toz haline getirmek ya da bir metal öğütücüden geçirmek gibi işlemlerle verilerin erişilmez kılınması sağlanır.

 

4.2.3. Anonimleştirme Yöntemleri


Anonimleştirme, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hâle getirilmesidir. Şirket, kişisel verilerin anonim hale getirilmesi için ilgili verinin niteliğine göre sayılan anonimleştirme yöntemlerinden bir ya da birkaçını kullanır.


Değişkenleri çıkarma

:

İlgili kişiye ait kişisel verilerin içerisinde yer alan ve ilgili kişiyi herhangi bir şekilde tespit etmeye yarayacak doğrudan tanımlayıcıların bir ya da birkaçının çıkarılmasıdır.

Bu yöntem kişisel verinin anonim hale getirilmesi için kullanılabileceği gibi, kişisel veri içerisinde veri işleme amacına uygun düşmeyen bilgilerin bulunması halinde bu bilgilerin silinmesi amacıyla da kullanılabilir.

Bölgesel gizleme

:

Kişisel verilerin toplu olarak anonim şekilde bulunduğu veri tablosu içinde istisna durumda olan veriye ilişkin ayırt edici nitelikte olabilecek bilgilerin silinmesi işlemidir.

Genelleştirme

:

Birçok kişiye ait kişisel verinin bir araya getirilip, ayırt edici bilgileri kaldırılarak istatistiki veri haline getirilmesi işlemidir.

Alt ve üst sınır kodlama / Global kodlama

:

Belli bir değişken için o değişkene ait aralıklar tanımlanarak kategorilendirilir. Değişken sayısal bir değer içermiyorsa bu halde değişken içindeki birbirine yakın veriler kategorilendirilir.

Aynı kategori içinde kalan değerler birleştirilir.

Mikro birleştirilme

:

Bu yöntem ile veri kümesindeki bütün kayıtlar öncelikle anlamlı bir sıraya göre dizilip sonrasında bütün küme belirli bir sayıda alt kümelere ayrılır. Daha sonra her alt kümenin belirlenen değişkene ait değerinin ortalaması alınarak alt kümenin o değişkenine ait değeri ortalama değer ile değiştirilir. Bu sayede veri içerisinde bulunan dolaylı tanımlayıcılar bozulmuş olacağından, verinin ilgili kişiyle ilişkilendirilmesi zorlaştırılır.

Veri karma ve bozma

:

Kişisel veri içerisindeki doğrudan ya da dolaylı tanımlayıcılar başka değerlerle karıştırılarak ya da bozularak ilgili kişi ile ilişkisi koparılır ve tanımlayıcı niteliklerini kaybetmeleri sağlanır.

 

4.3.        Saklama ve İmha Süreleri


4.3.1. Saklama Süreleri


VERİ SAHİBİ

VERİ KATEGORİSİ

VERİ SAKLAMA SÜRESİ

Çalışan

İşe alım evrakları ile Sosyal Güvenlik Kurumuna gerçekleştirilen; hizmet süresine ve ücrete dair bildirimlere esas özlük verileri ve bunlar dışında kalan insan kaynakları süreçlerinin yürütülmesine ilişkin özlük verileri

Hizmet akdinin devamında ve hitamını takip eden takvim yılı yılbaşından itibaren de 10(on) yıl müddetle muhafaza edilir.

İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışman

İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışman ile Şirketimiz arasındaki ticari ilişkinin yürütümüne dair kimlik bilgisi, iletişim bilgisi, finansal bilgiler, İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışman çalışanı verileri

İş Ortağı/Çözüm Ortağı/Danışmanın, Şirketimiz ile olan iş/ticari ilişkisi süresince ve sona ermesinden itibaren Türk Borçlar Kanunu md.146 ile Türk Ticaret Kanunu md.82 uyarınca 10 yıl süre ile saklanır.

Ziyaretçi ve Toplantı Katılımcıları

Şirketimize ait fiziki mekâna girişte alınan Ziyaretçiye ait ad, soyadı, T.C.K.N., araç plakası ile kamera kayıtları,

Ziyaretçiye ait ad, soyadı, T.C.K.N., araç plakası 10 gün süre ile saklanır. Kamera kayıtları ise görüntü hareketliliğine bağlı olarak kayıt cihazının hafızası değişebildiğinden üzere 10-15 gün süre saklanmaktadır.

Çalışan Adayı

Çalışan Adayına ait özgeçmiş ve işe başvuru formunda yer alan bilgiler

En fazla 6 ay olmak üzere özgeçmişin güncelliğini kaybedeceği süre kadar saklanır.

Stajyer(öğrenci)

Stajyere ait staj dosyasında yer alan bilgiler

Staj ilişkisinin devamında ve hitamını takip eden takvim yılı yılbaşından itibaren de 10(on) yıl müddetle muhafaza edilir.

Müşteri

Müşteri'ye ait ad, soyadı, T.C.K.N., iletişim bilgileri, ödeme bilgileri ve yöntemleri, gezinme hareketleri bilgileri, telefon aramalarında alınan ses kayıtları, ürün/hizmet tercihleri, işlem geçmişi.

Müşteri'nin, satın almış olduğu her bir ürün/hizmetin sunulmasından itibaren Türk Borçlar Kanunu md.146 ile Türk Ticaret Kanunu md.82 uyarınca 10 yıl süre ile saklanır.

Müşteri

Kamera görüntüleri.

Kamera kayıtları görüntü hareketliliğine bağlı olarak kayıt cihazının hafızası değişebildiğinden üzere 10-15 gün süre saklanmaktadır.

Potansiyel Müşteri

Potansiyel Müşteri ile Şirketimiz arasındaki ticari ilişki kurulmasına dair sözleşme görüşmeleri sırasında alınan kimlik bilgisi, iletişim bilgisi, finansal bilgiler.

İletişim bilgileri 5 yıl, diğer bilgiler ise 6 ay süre ile saklanır.

Şirketimizin İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firmalar  (Tedarikçi, Bayi/Franchise)

Şirketimizin İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firmalar ile Şirketimiz arasındaki ticari ilişkinin yürütümüne dair kimlik bilgisi, iletişim bilgisi, finansal bilgiler, Şirket’in İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firma çalışanı verileri

Şirketimizin İşbirliği İçinde Olduğu Kurum/Firmaların, Şirketimiz ile olan iş/ticari ilişkisi süresince ve sona ermesinden itibaren Türk Borçlar Kanunu md.146 ile Türk Ticaret Kanunu md.82 uyarınca 10 yıl süre ile saklanır.

İnternet sitesi ziyaretçileri ile çalışanların Log Kayıtları

İnternet sitesi ziyaretçileri ile çalışanların Log Kayıt Takip Sistemleri ile tutulan log kayıtları

 

 2 yıl süre ile saklanır.

 

Mevzuat uyarınca daha uzun bir süre düzenlenmiş olması ya da mevzuat uyarınca zamanaşımı, hak düşürücü süre, saklama süreleri vb. için daha uzun bir süre öngörülmüş olması halinde, mevzuat hükümlerindeki süreler azami saklama süresi olarak kabul edilir.

 

4.3.2. İmha Süreleri


Şirket, Kanun, ilgili mevzuat, Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası ve işbu Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikası uyarınca sorumlu olduğu kişisel verileri saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha işleminde, kişisel verileri siler, yok eder veya anonim hale getirir. İlgili kişi, Kanunun 13’ncü maddesine istinaden Şirket’e başvurarak kendisine ait kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini talep ettiğinde;


a)   Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmışsa; Şirketimiz talebe konu kişisel verileri talebi aldığı günden itibaren 30 (otuz) gün içinde gerekçesini açıklayarak uygun imha yöntemi ile siler, yok eder veya anonim hale getirir.  Şirket’in talebi almış sayılması için ilgili kişinin talebini Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasına uygun olarak yapmış olması gerekir. Şirket, her halde yapılan işlemle ilgili ilgili kişiye bilgi verir.


b) Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmamışsa, bu talep Şirketimiz tarafından Kanunun 13’ncü maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca gerekçesi açıklanarak reddedilebilir ve ret cevabı ilgili kişiye en geç otuz gün içinde yazılı olarak ya da elektronik ortamda bildirilir.


4.4. Periyodik İmha


Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda; Şirketimiz işleme şartları ortadan kalkmış olan kişisel verileri işbu Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla re’sen gerçekleştirilecek bir işlemle siler, yok eder veya anonim hale getirir.Yukarıda yer alan ve hususi olarak imha süresi belirlenen kişisel veriler haricinde kalan tüm kişisel veriler periyodik imha sürecine tabidir. Periyodik imha süreçleri her yıl Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında olmak üzere 3 (üç) ayda bir tekrar eder. Veri sorumlusu, kişisel verileri silme, yok etme veya anonim hale getirme yükümlülüğünün ortaya çıktığı tarihi takip eden üç ay içinde, kişisel verileri siler, yok eder veya anonim hale getirir.

 

4.5. İmha İşleminin Uygunluğunun Denetimi


Şirket, imha işlemlerinin bu düzenlemelere uygun olarak yapıldığını temin etmek amacıyla bir takım idari ve teknik tedbirler almaktadır.

Teknik Tedbirler

  • Şirket, işbu politikada yer alan her bir imha yöntemine uygun teknik araç ve ekipman bulundurur.
  • Şirket, imha işlemlerinin yapıldığı yerin güvenliğini sağlar.
  • Şirket, imha işlemini yapan kişilerin erişim kayıtlarını tutar.
  • Şirket, imha işlemini yapacak yetkin ve tecrübeli elemanlar istihdam eder ya da gerektiğinde yetkin üçüncü kişilerden hizmet alır.

İdari Tedbirler

  • Şirket, imha işlemini yapacak çalışanlarının bilgi güvenliği, kişisel veriler ve özel hayatın gizliliği konularında farkındalıklarının artırılması ve bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapar.
  • Şirket, bilgi güvenliği, özel hayatın gizliliği, kişisel verilerin korunması ve güvenli imha teknikleri alanındaki gelişmeleri gerekli aksiyonları almak üzere takip eder.
  • Şirket, teknik ya da hukuki gereklilikler nedeniyle imha işlemini üçüncü kişilere yaptırdığı durumlarda ilgili üçüncü kişilerle kişisel verilerin korunması amacıyla protokoller imzalar, ilgili üçüncü kişilerin bu protokollerdeki yükümlülüklerine uyması için gerekli tüm özeni gösterir.
  • Şirket, imha işlemlerinin hukuka ve işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasında belirtilen şart ve yükümlülüklere uygun olarak yapılıp yapılmadığını düzenli olarak denetler, gereken aksiyonları alır.

5.  GÜNCELLEME VE UYUM


Politika, ihtiyaç duyuldukça gözden geçirilir ve gerekli olan bölümler güncellenir. Şirketimiz, Kanunda yapılan değişiklikler nedeniyle, Kurum kararları uyarınca ya da sektördeki ya da bilişim alanındaki gelişmeler doğrultusunda Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikasında ya da işbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasında değişiklik yapma hakkını saklı tutar. İşbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasında yapılan değişiklikler derhal metne işlenir ve değişikliklere ilişkin açıklamalar politikanın sonunda açıklanır


İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ

ASKA Veri İşleme Koruma ve Danışmanlık A.Ş.

Mersis No: 0086 1077 1780 0001

İletişim Linki: http://askaveri.com.tr

Telefon Numarası: 312 312 61 06

E-Posta Adresi: kurumsal@askaveri.com.tr

Adres: Hacettepe Mah. Göztepe Sok. No:7/2 Altındağ / ANKARA

Saygılarımızla,